Ismerj meg minket #BSZBTK!

10:03:00 PM

foto: tumblr.com

A Blogturné Klub fennállása harmadik évéhez érkezve ismételten különleges turnéval jelentkezünk. Számos változáson estünk át a kezdetek óta, új tagokkal bővültünk, szélesítettünk repertoárunkat, úgyhogy úgy gondoltuk - meghallgatva kéréseiteket is -, elérkezett az ideje egy olyan turnénak, melyben nem a könyvek, hanem bloggereink, az ő élményeik és olvasmányaik kapnak főszerepet. Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, kik rejtőznek a blogok mögött, netán szeretnétek bekukkantani a kulisszák mögé, és megismerni pikáns-belsős élményeinket! És ahogy azt már megszokhattátok, ezúttal sem hagyunk nyeremény nélkül Titeket, kedves olvasók!



Ennyit a hivatalos beharangozóról, és most jöjjenek azok a kérdések, amiket én választottam ki a beküldöttek közül, hogy jól megválaszolom őket. Mivel ebben az évben nem vettem részt még annyira sok turnén, és összességében is eléggé el vagyok maradva, így nem lesz mindegyikre kapásból valami menő válaszom, úgyhogy ezt nézzétek el.

Ki van a blogger neved mögött? - Mesélj néhány szóban magadról.


30 éve és 5 napja láttam meg a napvilágot és elég régóta ténykedek az interneten. Először online szerkesztőként dolgoztam (HotDog.hu) aztán a GABO Kiadónál e-könyvekkel és social médiával foglalkoztam, illetve ez mellett szabadúszóként Facebook oldalakat szerkesztettem a Centrál Médiánál. Dolgoztam az NLCafénál, mint social médiás és szerkesztő. Most újra egy könyvkiadóhoz húz a szívem, de közben szabadúszóként még mindig social médiával foglalkozom és bár egész nap a Facebook-on lógok én inkább munkaeszközként tekintek mindenre, aminek köze van a kommunikációhoz. Nem hiába írtam a könyvesbloggerek kommunikációjáról a szakdolgozatom a kommunikáció szakon anno :)

Imádok új honlapokat megismerni, és kipróbálni, a blogolás is legalább 10 éves hobbim. Ez a blog 6 éves lett idén, de régóta blogoltam már máshol, de akkor még szigorúan a mindennapjaimról, amiben néha belekerült egy-egy olvasmány élmény. Egy idő után aztán úgy gondoltam (és többen is biztattak) ez is megérdemel egy külön felületet. Imádom szerkeszteni ezt a kis helyet, bár néha hetekig nem írok bele semmit sem, mert nagyon lefoglalnak a munkáim, de amikor szóba kerül a blog csak a pozitív dolgok jutnak eszembe és ez nagyon jól van így.

Szeretem az online világot, de bevallom néha túl sok. Ilyenkor jó menekvés egy-egy izgalmas könyv, amibe a teraszon ülve jól bele lehet merülni.



Melyik volt az a könyv idén, amire nagyon vártál? (Lehet nem turnés is.)


Igyekszem nyomon követni a friss megjelenéseket, de bevallom nem nagyon van olyan könyv, amire nagyon fentem már a fogam, kivéve Böszörményi Gyula Ambrózy báró folytatására. Nagyon kíváncsi voltam a Rudnay-gyilkosságok könyvre, mert imádtam az első részt is. Külföldi megjelenést nem tudok mondani, igazából nincs most kedvenc íróm, akiért annyira oda lennék, hogy azonnal meg kellene vennem a könyveit. Ok, nagyon szeretem JKR-t de a The Cursed Childot is ki tudom várni magyarul, sőt! Legalább lesznek vélemények majd mire megjelenik magyarul :)

Mi alapján döntöd el, milyen turnés könyvekre jelentkezel?


Fontos, hogy milyen a fülszöveg, és milyen a történet. Ha még nincs magyar változat, akkor legalább az angolul elérhető legyen. A krimik és a thrillerek mindig jobban vonzanak, ahogy a megtörtént történetek is. A YA, és NA történeteket csak akkor olvasom el, ha ismerem az írót (tehát már olvastam tőle) vagy tuti biztos, hogy jó lesz a könyv. Annyira egy kaptafára készülnek szerintem ezek a könyvek, hogy nálam már nem mindig ütik meg a mércét. Az erotikus olvasmányok, vagy éppen a chick-litek is érdekelnek, de csak akkor, ha éppen kedvem van hozzájuk. Akkor viszont jól esnek, és nem szégyellem bevallani, hogy ilyeneket is olvasom.



Milyen megoldást használsz, ha egy turnés könyv kevésbé tetszik?


Sosem léptem még vissza turnétól, mert az adott könyv annyira nem tetszett, hogy nem tudtam volna róla jó véleményt írni. Talán ez annak köszönthető, hogy okosan választom ki a turnés könyveket. Nem vagyok hörcsög, nem tárazom be a könyveket, egyszerűen lemondok azokról, amikről sejtem, hogy gagyik. Mert nyilván vannak ilyen könyvek is, de hogy kinek mi a gagyi az is nagyon vegyes lehet. Tényleg nem olvastam még olyan könyvet, amit felfelé kellett volna kozmetikázni. Ahol nem annyira tetszik a történet, vagy a karakterek, ott is igyekszem kiemelni a jó dolgokat és nem nettó lehúzást csinálni a posztomból. Meg lehet ez oldani elegánsan is :) Én igyekszem így tenni!


Turnék miatt szoktad a határaidat feszegetni? - Más műfajt olvasni, olyat olvasni amit lehet más esetben nem olvasnál el.


Igen, igazából bármibe szívesen belekezdek, legyen az gyerekkönyv, szépirodalmi alkotás, horror, de jöhet LMBT történet vagy éppen ismeretlen magyar író könyve is. (Urban) Fantasyra is rá lehet venni, de sci-fi és a túlzottan YA, NA sztoriktól kicsit tartok mostanság, de ha valaki jól eladja, és meggyőz, akkor szívesen vetem bele magam az újdonságokba. Eddig mindig pozitívan csalódtam :)

Nem unjátok meg a határidőre való olvasást?

Néha tényleg unalmas lehet, hogy mindig határidőre ki kell olvasni egy-egy könyvet. Nem mondom, hogy nem volt mélypontom az elmúlt időszakban. Egy-egy megterhelő időszak, pl Könyvhetes / Könyvfesztiválos megjelenéskor nekem néha felgyűlik 4-5 könyv és ezt egyben letolni bizony nem mindig leányálom. (Jézusom, mi lenne ha többet vállalnék be?!) Szóval néha nem csúsznak úgy a könyvek, de mindig kiolvasom őket, mert én vállaltam, másrészt pedig hajt a kíváncsiság, hogy mi lesz a könyvek vége. Igyekszem mostanság úgy megválogatni az olvasnivalókat, hogy a turnés könyvek mellé jusson 1-1 másik a saját kedvtelésemből választott könyv (esetleg várólistás olvasmány is). Néha nehéz, mert nagyon sok jó könyv jelenik meg a Kiadóknál, amiből BTK-s révén majdnem hogy szabadon választhatok. Talán így 2 év után eljutottam arra a szintre, hogy nem vagyok hörcsög és csak azzal turnézom, ami tényleg érdekel és ami valószínűleg tetszeni is fog.

Ha tehetnéd, melyik turnés regényhős bőrébe bújnál 24 órára, és mit csinálnál?


Szívesen lennék Mili kisasszony az Ambrózy báró történetekből, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy milyen volt az 1900-as évek elején Buda és Pest. 


Melyik turnés olvasmányodon sírtál/nevettél a legtöbbet?


Azt hiszem legutóbb a Mielőtt megismertelek című könyvön sírtam a legjobban, nevetni pedig sokat nevettem a Szörnyen Titkos Részleg könyveken, de a Köténycsel című könyv is megmosolyogtatott, akárcsak Odüsszeusz a mókus kalandjai. Imádtam A nagy hajsza, és A nagy zsákmány (Evanovich és Goldberg) könyvek vicces párosát és karaktereit. 


 

Mit csinálsz, ha nem blogolsz vagy olvasol éppen? Milyen más hobbid, titkos képességed, szuper erőd van?


Szeretek sorozatok nézni, legutóbb a The Stranger Things-et néztem végig, ajánlom nektek is mert fantasztikusan jó volt! Ha nem sorozatot, akkor filmet nézek, vegyesen jöhet bármi, ami leköt és kivált valami érzelmet. A vígjátékokat nem bírom, pedig vicces lánynak tartom magam. Szeretek kirándulni, és bringázni, és most hogy jön az ősz vége újra belevetem magam a sportolásba is, ami súlyzós /erőnléti edzéseket takar, heti 2x, a maradék időben pedig futást, vagy TRX-et. Ezenkívül imádok koncertekre járni, Ákossal és a barátaimmal csinálni valami szórakoztató dolgot, vagy úgy egyszerűen csak lenni. Jó lemenni vidékre anyumékhoz, ülni a teraszon, agárkutyákat simogatni, madárcsicsergést hallgatni. A lajhárokra nagyon hasonlítok, mert amikor nem aktívan pihenek, akkor alszom. Sokat. Nagyon sokat. További szuperképességem pedig lehet akár az is, hogy végtelen mennyiségű fagyasztott málnát tudok megenni.

Az utolsó kérdést a Szembetűnő bloggere tette fel nekem: Sorolj fel néhány okot (de legalább hármat), Te miért szeretsz a Blogturné Klub csapatához tartozni, avagy miért jó BTK-snak lenni?

  • mindenki másmilyen a csapatban és mást szeret olvasni, de összeköt minket a könyvek szeretete 
  • a Kiadók határtalan szeretete és bizalma felénk (megjelenés előtt látjuk a könyveket, számít nekik a véleményünk)
  • az olvasók miatt, akik egy-egy turné miatt vesznek meg egy könyvet, szeretnek bele egy-egy könyvbe vagy csak éppen figyelnek fel egy-egy olvasmányra.

Természetesen ennek az ünnepi turnénak a végén is van egy kis nyeremény, én Nick és Norah Végtelen éjszakája című könyvet ajánlottam fel, de vannak itt még jóságok!

Nyereményjáték


Mostani játékunk során, a turné tematikájához igazodva, kíváncsiak vagyunk, mennyire ismertek minket. Minden blogon találtok egy kérdést, ami turnéinkhoz és magához a Blogturné Klubhoz kapcsolódik, nektek pedig nincs más dolgotok, mint megválaszolni az összeset.
Ha ez megvan, esélyetek nyílik megnyerni a bloggereink által felajánlott, mesés nyeremények valamelyikét.


Aggodalomra viszont semmi ok, csak olyan kérdésekkel találkozhattok, melyekre a választ blogjainkon, közös blogunkon, vagy számos elérhetőségeink valamelyikén megtaláljátok. Ráadásul akkor is nyerhettek, ha a tizenkét megfejtésben vannak hibáitok.

Figyelem! Kizárólag Magyarország területén belül postázunk, illetve a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a kiértesítést követően, ellenkező esetben újat sorsolunk.

Az én kérdésem/feladatom: Sorolj fel 3 magyarul is lezárult könyvsorozatot, melyeknek mindegyik részével volt turné!
a Rafflecopter giveaway


Az ünnepi turnéban résztvevő bloggerek

07.22. - FüggőVég
07.25. - Sorok Között
08.01. - Dreamworld
08.08. - Insane Life
08.12. - Szembetűnő
08.15. - Zakkant olvas
08.19. - CBooks

Ezeket is olvasd el

0 komment

Subscribe