100+

11:14:00 PM

Úgy gondoltuk, egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárján. Gyakran jönnek kérdések tőletek, olvasóktól a turnék háttérmunkáival kapcsolatban.

Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban. Ezen a turnén sem vesz részt mindenki közülünk, inkább csak a legjátékosabb kedvűek.

Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv!


1. Melyik könyv tetszett a legjobban a 100 turnés regényből? Vagy melyik 3?

Húh, egyet kiemelni lehetetlenség, mert a 10 turném során kb mindegyiket szerettem valamiért. De ami legjobban a szívemhez nőtt az az Oh, boy! Csodácska és a Tolvajok tele

2. Ki volt a legszexibb karakter a 99 történetből? Képpel kell illusztrálni!!

Nem igazán nézem a szexisséget a könyvekben, nem szokásom könyves főszereplőkre csorgatni a nyálam, csak titkon rajongok, és persze plátóian. Hahahahaha, most le buktam. Ha már szexisség, és azok közül, amiket olvastam és turnéztam, akkor a Létezik térkép a szerelemhez romantikus Owenjét választanám és a Kihasznált alkalom szexi Caleb-jét. Az egyik szőke és álmodozó a másik pedig barna és izmos. A képek magukért beszélnek :)

Caleb
Owen



3. Változtak a blogolási szokásaid a Blogturné Klub miatt?

Sokkal többet írok, és rendszeresebben. Ha nem lenne BTK akkor havi 1-2 posttal jönnék, de így, hogy "rá vagyok kényszerítve", hogy időpontra írjak sokkal jobban foglalkozom a bloggal. Nem halogatom a bejegyzéseket, hiszen a turné sikeressége rajtam is múlik. Önfegyelmet gyakorol rajtam a BTK, úgyhogy ez nagyon pozitív. Több új megjelenést olvastam el, így végre képbe kerültem az újdonságokkal. És azáltal legalább a látogatóim sem csak a régebbi olvasmányaimról kapnak körképet, hanem frissebb dolgokról is. Igyekszem vegyesen időzíteni, egy-egy turnés bejegyzés közé beszorítok olyan könyvről szóló postot, amik nem mostanság jelentek meg, de hozzám most ért csak el.

További is van, lapozz!


4. Mi volt a legjobb dolog, ami a Blogturnénak köszönhetően megtörtént veled? És mi volt a legrosszabb?

A jó eleve az, hogy bevettek a csapatba. A kezdetektől figyeltem a csajokat és minden tiszteletem az övék volt, hogy ezt összehozták, és menedzselték. Amikor jelentkeztem, őszintén megmondta nulla esélyt láttam, hogy majd egyszer tag lehetek. Aztán jött a levél, hogy bevettek. Szerencsére, amikor olvastam ezt a levelet senki sem volt ott mellettem, így nem láthatták a győzelmi táncomat sem és fülig érő mosolyomat, ami azóta is tart, ha a BTK-ra gondolok :)

Szóval csak jó dolog van, rossz nincs. Ha jön is rossz vélemény a csoportról, nem veszem magamra és felesleges is. Ami rossz, azt úgyis el kell engedni, mert nem éri meg vele foglalkozni. A pozitív dolgok mindig többet adnak. (Micsoda Oravecz Nóra lett belőlem, mindjárt írok én is egy könyvet! NEM!)

5. Mint kampányfőnök, melyik turné állt legközelebb a szívedhez? Melyik turné állt legközelebb a szívedhez?

Nem voltam még kampányfőnök, így ez a kérdés nálam kilőve. De szeretnék majd vállalni ilyen feladatot, ősszel szerintem lesz is rá alkalom.

6. Mi volt a legkellemesebb élményed a turnék alatt? (Komment, visszajelzés, kiadó stb.)

Összességében minden turné jó élmény, de a legfőbb örömöt az okozza, ha valaki az én (mi) postunk miatt szerzi be a könyvet, és neki is annyira tetszik, mint nekem (nekünk!). Belsős infó: néha  kapunk visszajelzést a kiadók marketingeseitől, hogy tetszett nekik a turné, és köszönik a jó szavakat, meg a ráfordított időt. Ezekért megéri csinálni.

7. Hogyan változtak az olvasási szokásaid az eltelt idő alatt?

Mint azt, már említettem jobban képbe kerültem az újdonságokkal. Jobban látom, hogy melyik kiadó mivel készül, mi jelenik meg hamarosan, így figyelek jobban a trendekre és megakad a szemem az érdekes újdonságokon. Régen többet böngésztem a könyves portálok megjelenéseit, de az utóbbi 1-2 évben erre nem volt időm, de most felzárkóztam. Az olvasási szokásaim nem változtak, továbbra is vonzódom az ifjúsági könyvekhez, de szívesen olvasom mást is. Szeretem a megható és realisztikus történeteket, az izgalmas regényeket és ezeket általában ki is fogom.

8. Mi a legnehezebb dolog a blogturnézásban?

Az idő menedzselés. (Éppen most egy koncertről rohantam haza lassan este 23 óra, így most jut időm a  postra. Előtte délután hazaértem a munkából, hogy dolgozhassak a másik munkahelyemen, majd a legjobb barátnőm leánybúcsúját szerveztem még egy kicsit össze, aztán elszaladtam egy hajóra Németországnak szurkolni, majd egy koncerten ültem és közben azon gondolkoztam, hogy milyen válaszokat írok nektek.) Szóval igen, elég kevés szabadidővel rendelkezem, így amikor több könyvet kell elolvasni egy ugyanazon hétre (pl: Könyvhét, Könyvfesztivál és már előre rettegek a karácsonyi időszaktól!), akkor az elég sok odafigyelést igényel.

Szereztem nemrég egy határidő naplót, oda felírom, hogy melyik posttal mikorra jövök, és állítok be emlékeztetőt is néha, hogy semmi esetre se felejtsem el a sok rohanás között a hétköznapokon. Persze néha kapkodás, meg késő estig vagyok fent, hogy meglegyek mindennel. Szóval nekem az idő a legnagyobb kihívás.

9. Kaptál visszajelzést valamelyik posztod extra tartalmával kapcsolatban?

A Modern boszorkány miatt boszis sorozatokat gyűjtöttem, és ezekre érkeztek jó visszajelzések. Amikor megírtam a postot mondták egy páran, hogy jól összegyűjtöttem őket. Egyébként pedig minden kommentnek vagy visszajelzésnek örülök.

10. Mennyi időt vesz igénybe egy turnés poszt összeállítása? (Tartalom, képek,extrák, stb.)

Igazi szöszölő és halogató királynő vagyok. Egy bejegyzéssel napokig tudok szenvedni! Maga az értékelés megírta maximum 1-2 óra, de a csinosítgatása, linkek összegyűjtése, képek megvágásával, helyesírás csekkolással elmegy még mellé 1-2 délután/este is simán. Nem szeretek félmunkát végezni, általában hosszúak az értékeléseim (néha már túlzottan is :D :D) és az extrákat is igyekszem körüljárni. Maximalista vagyok, nem hiába az oroszlán csillagjegyem.



11. Nem könnyű együtt dolgozni 21 nővel és egy pasival. Volt valami, ami kivágta a biztosítékot?

Nem folytam még bele vitába igazán, én inkább külső szemlélő vagyok. Kifejezetten tanulságos, hogy ki hogy áll a témához, kinek milyen a vitakultúrája. Én magam nem szeretem generálni a konfliktusokat, de ha kell kiállok magamért, bárhol, így ha a szükség úgy hozza a BTK-n belül is így lenne. Szerencsére komolyabb összezördülések nincsenek, hiszen 22 értelmes és felnőtt emberrel vagyok körülvéve (remélem magamat is ide számolhatom :D) és mindenki meg tudja beszélni, és ki tudja írni magából, ami a szívét nyomja. Mindenkinek lehet szar napja, sokszor fáradtak vagyunk, idegesek, amikor nagyobb a nyomás, de ezek a kisebb viták elsimulnak gyorsan.

12. Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá?

Szerencsére nem volt. Megfontoltan választok :)  Kevés turnéban vettem részt (eddig összesen 10-ben a 99 közül), és mindig olyan könyvekbe szálltam bele, amik érdekeltek. Nem érdekel, ha egy könyvet agyon hájpol valaki, ha nincs időm rá, majd csak akkor olvasom el, amikor lesz. Persze volt könyv, ami kevésbé tetszett, de azokban is voltak jó dolgok, így összességében nem volt egyik sem csalódás. Egyik könyvnél sem értékeltem feljebb semmilyen felsőbb hatalom nyomására úgyhogy tiszta lelkiismerettel fekszem le éjjelente aludni.

13. Számodra mi a legjobb része a blogturnénak?

Az érdekes könyvek elolvasása, és persze a többiek. Sok vicces pillanatot okoznak a saját FB csoportban lévő párbeszédek. Nagyon felnézek azokra a tagokra, akik annyira képben vannak a legújabb dolgokkal, hogy ha álmukból felébresztik őket felsorolják az adott írónő összes könyvét, vagy egy-egy zsáner legjobb könyveit. Akik angolul olvasnak, és mikor bejelenti egy kiadó, hogy kihozza ezt magyarul, ők már tudják, hogy jó lesz a könyv. Nekem egyelőre nincs ennyi tapasztalatom a műfajokkal (New Adult, YA, sci-fi, fantasy, romantikus-erotikus irodalom), így jó, hogy mindig tanulok valami újat.

14. Hogy látod a BTK-t 5-10 év múlva?

A kiadók hadjáratot indítanak azért, hogy 1-1 könyvükről mi írjunk leghamarabb, hiszen sok emberhez elérünk, és a véleményünkre adnak a látogatók. Külön blogger irodánk lesz, ahol mind ott ülünk és nyugi szobákban olvasunk, különböző cégek támogatják az étkezésünket (kávé! kávé! kávé! dögivel) és szórakozásainkat, hogy minél jobb postjaink szülessenek. A kiadók minket kérdeznek meg, hogy megjelentessenek-e egy-egy könyvet, mert ha mi azt mondjuk, hogy siker lesz, akkor az siker lesz. Több BTK tag dolgozik addigra már 1-1 Kiadónál, így a kapcsolattartás még magasabb szintre emelkedik a kiadókkal, akik naponta futárra küldik majd az BTK irodába a könyveket szemrevételezésre.

És persze világbéke lesz. Mert az fontos! Mind a blogtársadalomban, mind a Föld összes szegletében. 

15. Volt-e olyan könyv, aminek a turnéján szinte minden blogger részt akart venni? Amiért majdhogynem ölre mentetek?

A Párválasztó befejező részénél elég nagy tülekedés volt. Élvezet volt nézni :) Mindenki nagyjából tudni akarta, hogy kit választ America. Sok könyv van, főként sorozatok újabb részei, amire sokan ráugranak, de szerintem nincs olyan konkrét könyv, ami mindenkit érdekelt volna. Sokan vagyunk, sokféle beállítottsággal, úgyhogy valami csoda kéne ahhoz, hogy mindenki ugyanazt A KÖNYVET akarja. 

16. A 99 turnés könyv írója közül ki az, aki a legnagyobb hatást tette rád, akinek a stílusa a leginkább tetszett?

Jennifer E. Smith stílusába beleszerettem. Annyira finom, romantikus és érzelmes dologról ír, hogy hamarosan beszerzem a többi magyarul megjelent regényét. R. J. Palacio és Marie-Aude Murail stílusa is nagyon tetszett, bennük inkább az, hogy őszintén és bizony néha kegyetlenül, de leírták a karakterek érzéseit, ráadásul olyan témákban, amikről az emberek többsége fél beszélni. 

17. Ki az a bloggertársad, akit a legkevésbé ismersz?

Van pár tag, akivel nem beszélek, vagy nem kerültünk még semmilyen turnén közel egymáshoz. Nincs ezzel gond, iszonyatosan nehéz lenne 21 emberrel folyton kommunikálni. De remélem, hogy lesz majd egyszer egy nagy találkozó, ahol mindenki részt vesz és jól megismerek mindenkit.

18. A 99 turnés könyvből melyik szereplő hasonlít rád leginkább? És kinek a bőrébe bújnál legszívesebben?

Hasonlítani nem hasonlít szerintem senki sem teljesen 1-2 szereplő tulajdonsága viszont igen. Lucy (Létezik térkép a szerelemhez) romantikussága és érzései közel álltak hozzám, akárcsak Kate Conelly (Skorpió Vágta) határozottsága. A Kihasznált alkalom női szereplőjében Olivia Kaspen pedig a zakkantsága miatt :)

20. Műfajt tekintve elég sokrétűek az olvasmányok a BTK-n belül. Mi az a műfaj, amit a leginkább kedvelsz? Azon belül mi alapján szelektálod a könyveket - mi alapján választod ki, mi az, amit olvasol és mi az, amit nem?

Leginkább a YA könyveket kedvelem, de igyekszem mindenféle stílus felé kikacsingatni. Legtöbbször fülszöveg alapján szelektálok, ha ez tetszik, akkor bevállalom a könyvet. Igyekszem körülnézni GoodReads-en és Amazonon az értékeléseknél, de igazából megérzéseimre hagyatkozom. Rengeteg olyan könyv van, amit nem szerettem, míg mások igen és ezer meg ezer 5*-os értékelés született, de én nem tartottam jónak, mert valamiért idegesített. Az ilyeneket igyekszem elkerülni, de ezidáig egész jól megy. 

21. Ki az a bloggertársad, akivel a legszívesebben találkoznál személyesen - azok közül, akikkel eddig még ez nem történt meg?

Tibire kíváncsi vagyok, meg ígértem neki egy-két pletykát már cseten, de igazából mindenkivel elbeszélgetnék, mert élőben biztos, hogy más mindenki, mint cseten, kommentekben és a bejegyzések alapján. Akikkel már találkoztam, bennük nem csalódtam! De várom, hogy mindenkit megismerjek egyszer.

22. Mennyi blogturnén vettél már részt?

Ha jól számoltam akkor 10, hiszen nemrég kerültem be, és mint írtam feljebb nem vállalom túl magam.
A turnék nevesítve: Tolvajok tele, Csodácska, Modern boszorkány, Kihasznált alkalom, Létezik térkép a szerelemhez, Skorpió vágta, A nyár, amikor megszépültem, Just in case, Soha nincs vége, Vérvörös.
Nyerjetek könyvet a Blogturné Klubtól!

a Rafflecopter giveaway


Ezeket is olvasd el

0 komment

Subscribe